Friday 13 March 2015

Janji update

Ahad ni imtihan awal madah Fiqh Ibadat 1, mohon doakan. Disebabkan imtihan, aku terpaksa tangguh dulu menulis. *alasanlagi* 


Sebenarnya aku tak sedia lagi nak komited dalam menulis blog ni. Ni pun sekadar update jah. Membaca kurang tu yang jadi susah sikit nak menulis. Sabar ya, nanti satu hari aku akan komited dengan penulisan InsyaAllah. Cuma tak tahu la bila. heh. Paling penting, kau orang jangan lupa doakan aku.

Jangan dikenang kalau engkau seorang, j
angan diingat kalau engkau termenung, mungkinkan hati rasa ragu dan bimbang, tiada siapa akan menolong.

Lupakan sudah kisah yang telah lalu, j
angan diikut kata hatimu sayang, apalah guna duduk bersedih pilu, cari hiburan sambil berdendang.

Hidup kita bukan untuk derita, j
uga derita bukan selamanya, jangan dibuang usia yang masih muda, agar tak kesal di hari muka.
Lirik ni bukan aku buat sendiri, ni Allahyarham Dato' Ahmad Jais punya lagu. Tajuk dia, kau orang google sendiri laa, dasar pemalas. Kata nak lawan pembodohan, nak google pon malas semua nak kena suap. Garang ni.

Tula kau orang, mana reti layan lelagu klasik ni kan. Lagu-lagu dedulu banyak nasihat, pengajaran. Lagu sekarang banyak sentuh bab cinta jah. Nak kasi contoh pun susah. Yelah nak buat camana jarang dengar lagu-lagu ni. Ehem.

No comments:

Post a Comment