Friday 27 February 2015

Alasan ?

Dulu aku pelik kenapa belogger-belogger yang punyai belog kadang-kadang macam lupa diri yang mereka sebenarnya ada belog, sampai tahap kalau buka belog mereka, tulisan patlimanam bulan lepas jah yang ada. Dasar pemalas.



Tapi tu masa aku belum ada belog. Sekarang, lepas aku dah ada satu belog baru aku faham situasi belogger-belogger di atas. Betul la kekdahnya, : "من لا يذوق لا يفهم"(baca: Siapa tak merasa dia tak faham) dalam situasi ni.

Kau orang kena faham, nak menulis memang senang kalau kau tak kisah tulisan kau dapat membekas di hati pembaca atau tak. Tapi, aku ni sebagai seorang penulis yang memang inginkan pembaca--pembaca sekelian peroleh manfaat walau sedikit dari nukilan aku, tulisan tu kena la berisi. Nak berisi kena banyak membaca, dan kebetulan pula aku ni tak berapa rajin membaca. Jadi memang kena la. Idok gitu ? Jangan risau, aku tengah cuba bagi rajin membaca. Gaya aku tulis ni macam dah ramai orang baca belog aku kan, tapi itulah orang cakap optimis. Kamonlah.

Dah-dah, aku nak mula taip perkongsian dari buku yang aku baca pulak, nak tunggu kau orang baca buku lambat lagi la yedak ?


No comments:

Post a Comment