Monday 2 February 2015

Mula

Niat dalam hati aku dah lama nak mula menulis belog atau dalam loghat Terengganu kami sebut sebagai 'blogging'. Ehem. Jadi ni lah dia, belog aku yang aku akan tulis(baca: taip) apa-apa yang aku rasa perlu tulis walau kau orang rasa tiada keperluan pun tulisan tu untuk ditulis, sama ada pendek ke panjang, berima ke tak berima, sedap dibaca ke tak sedap, formal ke tak formal, semua tu akan aku tulis kat belog ni.

Belog ni aku tak akan ikat dengan apa-apa tema sama ada tema politik atau sosial atau ekonomi atau dakwah atau agama. Kira ni belog bebas lah. Lagipun aku bukan reti sangat tulisan-tulisan bertema ni.

Aku menulis ni pun sebab aku rasa macam perlu ada medan aku berkongsi apa yang aku tahu walaupun perlu diakui apa yang aku tahu bukan panji kebenaran hakiki. Lagipun, antara azam tahun 2015 ni memang aku nak buat belog so kira dah tercapai lah. Keh.

Kawan baik aku, Alip ada ajak menulis kat blog dia dan tukar akaun tu jadi akaun kelas kami masa sekolah menengah dulu. Tapi aku rasa aku perlukan platform aku sendiri untuk menulis dan nak merasa mula dari bawah.

Jadi apa kau orang perlu buat ialah tunggu tulisan aku seterusnya lepas ni. Kau tunggu !


 






No comments:

Post a Comment